2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Nog één week dan is het zover!

Spannendddddddd!

Ja lieve mensen nog één week en dan is het zover dan gaan we van start voor onze eerste etappe richting Santiago de Compostele.

We vertrekken dan vanaf de Zevenhuizerplas via Capelle a/d IJssel, pontje naar Krimpen, Krimpen aan de Lek, pontje naar de Kinderdijk, Papendrecht, pontje naar Dordrecht, over de Moerdijk naar Breda en dan de grens over om te slapen bij Rijkevorsel in België.

Hier is natuurlijk wel wat aan vooraf gegaan. Meer dan een jaar voorbereiding, beslissing welke bestemming en de route hiernaartoe. Het aan mijn naaste vertellen zodat het voor mijzelf gaat leven en er geen weg meer terug is. Dan lezen, lezen en lezen. Dan de routebeschrijvingen bestellen, lid worden van het Nederlands Genootschap van Sint Jacob spullen aanschaffen, trainen. Uitzoeken welke skates ik voor deze tocht het beste kan gebruiken en zelfs les genomen op skikes, en off road skates aangeschaft. Maar uiteindelijk alleen 2 remlussen in Amerika besteld om op mijndoodnormale recreatie skates te monteren om veilig de Pyreneeën af te kunnendalen!

Promotie materiaal maken, visitekaartjes, posters, kaarten, t-shirts en hiermee de hort op zoeken naar sponsors. En tot nu toe niet geheel zonder succes, tot heden al meer dan € 2.000,- aan donaties ontvangen en diverse mensen die hun hulp hebben aangeboden en wat gaan organiseren om geld in te zamelen tijdens mijn afwezigheid (hartverwarmend) zie voor meer informatiebij de Sponsorlijst.

Nou is het motto van een reis als deze 'wat je thuis laat is meegenomen' en heb ik steeds geroepen het minimale in mijn rugzakje is voldoende. Maar als ik het lijstje even snel bekijk begin ik mij toch te schamen en vraag ik me af of ik het er wel allemaal in zal krijgen

Surprised

Het volgende gaat namelijk minimaal mee!

St Jacobs fietsroute 1 Haarlem - Tours, St Jacobs fietsroute 2 Tours - Pyreneeën, St Jacobs fietsroute 3 Pyreneeën - Santiago, Rugzak, fototoestel+ lader, geheugenkaartjes, snoer om foto's te kunnen uploaden, IPOD, naaisetje, lampjes (rood en wit), reflecterende bandjes, zonne oplader, tent, slaapzak, matje, paspoort, EHBO setje, reservewielen, reservelagers, gereedschap, adressen, telefoonnummers, pen, notitieboekje, petje, onderbroeken, sokken, thermoshirt, t-shirts, regencape, regenhoes-rugzak, reservebril, zonnebril, pillen tegen de migraine, zonnebrand, zeep, shampoo, vingerbel, scheermesje, scheerzeep, tandenborstel, tandpasta, Credential del Pelegrino, telefoon, memorystick met site gegevens, WD40, antiblaarpleisters, mes, kurketrekker, flesopener, mok, lucifers, skates, polsbeschermers, helm, korte broek(en), lange broek, slippers, schoenen, warme trui, waterzak, verzekeringspapieren, zwembroek, Toiletpapier, waterdichte zakjes, schoudertas, schaartje enz.

En dan heb ik het nog niet over de spullen die mijn vader mee zal nemen in zijn fietstassen. Ik ga deze week is kijken wat hij allemaal gaat meenemen en of hij hetallemaal in zijn tassen krijg gepropt.

Dat wordt vast nog een hele puzzel voor ons maar we hebben hiervoor nog een week!

We zullen onderweg zoveel mogelijk proberen ons weblog bij te werken en daar waar mogelijk ook foto's en filmpjes erop te zetten. En natuurlijk gaan we reageren op jullie berichten waar er natuurlijk bergen

Laughing
van binnen komen!

Iedereen zover bedankt voor jullie steun tot nu toe, geweldig!

Johan en Kasper

Als extra een paar spreuken/gezegden uit het geweldige boek 'Pelgrimeren' van Karin Snoep en Nelleke Bos

George Lucas (iets aangepast

Wink
)

We leven allemaal in kooien en de deuren staan wijd open. Ga skaten. Leef!

Boeddhistisch gezegde

Je moet niet proberen, maar gewoon doen.

Bertolt Brecht

Ik sta even stil en dat is een hele vooruitgang

Confucius

De weg zelf is je bestemming

Loesje

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

Reacties

Reacties

Sonja, Rob/Cees en Mitchel

Hoi Kasper en Pa,
Here you go again !!!! Van ons heel veel succes, plezier, uithoudingsvermogen, kilometers, nachtrust, de juiste temperaturen, dus eigenlijk alles wat je samen nodig hebben om deze tocht te maken. De eieren worden waarschijnlijk pas gebakken op de terugreis door de eibakontbijtman. Enne, tuurlijk gaan we weer sponseren!!!! groetjes, Sonja, Rob/Cees en Mitchel

geertje en ouden - van schieveen

Voor jullie beiden , heel veel succes en genieten!
Staan er ook oordoppen op je lijstje, die heb je hard nodig in de refugio, ik spreek uit ervaring!!!
Je kent mij niet, ik ben de moeder van Janine, die had als schaatsmaat Renee, vandaar dat zij mij mailde, weer Santiagogangers. Super dat je deze reis aan hem opdraagt.

geertje en ouden - van schieveen

sorry, ik bedoelde Eric, was schaatsmaat van Janine

Gerrit Brinkman

Beste Kasper en Johan,
Het moment supreme van je vertrek nadert met rasse schreden. Terwijl half Nederland oranje kleurt vanwege het naderende WK voetbal gaan jullie straks in weliswaar anoniemere hoedanigheid eveneens een wereldprestatie leveren. Desalnietemin zullen er best veel bewonderaars met jullie in gedachten meereizen naar Santiago. Probeer je maar even voor te stellen dat al die miljoenen oranje vlaggetjes die je nu overal ziet, absoluut ook voor jullie wapperen. En als straks dat WK er lang en breed op zit, zijn jullie nog steeds met die ongelooflijke onderneming bezig. Diepe buiging en petje af voor jullie beiden.
We gaan de dagen aftellen, nog slechts 7 en dan is het zover. Heel, heel veel succes en uiteraard ook heel veel genoegen onderweg, want dat is misschien wel de beste brandstof voor de tocht.
Gerrit

Frans van Krugten - NICOVERKEN

Beste Kasper en Johan,

Het Nico Team wenst jullie "behouden vaart" en zien jullie over een aantal weken gezond en wel terug.

Tamara

Wetende wat je doel is doet de kans op slagen vergroten. Petje af.
Gezond zijn, blijven en terug keren.

Tamara.

Willewijntje.

Lieve kasper,

Ik heb je pas nog gezien en vond het heel gezellig en interessant je boeken in te kijken over de fiets/skeelerreis die je samen met je vader gaat doen. Ik heb bewondering voor je vader en jou dat jullie dit samen aangaan. en natuurlijk het einddoel HET GOEDE DOEL!!
Wens jullie heel veel positieve energie, mooi weer en natuurlijk een "behouden vaart" Succes!!!! Willewijntje

Lize

Hoi Kasper,

Nog een paar dagen dan is het zover de grote tocht voor jou en je vader.
heel, heel, heel, veel succes.

groetjes Lize.

Kasper

Even een korte reactie,

Hartstikke bedankt voor de reacties, giften, positieve energie, goede wensen, tips enz.

We nemen ze allemaal ter harte en gaan genieten, blijven gezond, nemen oordoppen mee, zoeken alleen het mooie weer op en zijn op tijd terug voor het onbijtje van de eibakontbijtman :-)

Groetjes Johan en Kasper

Opperdushi

Hoi Kasper en paps,

All the best op jullie avontuur.
Sterkte met alle kilometers die jullie weg moeten skaten en fietsen.
En natuurlijk, lekker genieten.

Liefs van Sandra en Jan

Henk van der Kolk

Kasper,
Ik neem morgen afscheid van KPN en jij voor enkele weken van Nederland. Goede reis gewenst en dat je veel geld bij elkaar mag skaten.
groeten,

Je excollega Henk

Kasper

Hallo Sandra, Jan en Henk

Bedankt voor jullie berichtjes.
En excollaga Henk jammer dat ik niet bij je afscheid kan zijn, maar geniet van de vrije tijd die je staat te wachten. Misschien heb je straks tijd genoeg om met mij mee te gaan op een volgende tocht?
En vergeet Ruud niet af en toe te bellen, hij moet net als ik nog een paar jaartjes werken en is vast benieuwd hoe dat nou bevalt dat thuis zitten....je zal je vast wel erg vervelen :-)

Groetjes Kasper

Martin Wiertz

Kasper,

Veel succes en vooral plezier tijdens je reis voor het goede doel! Wordt vast mooi, en bij terugkomst wachten er waar leuke en uitdagende projecten op je.

Martin
Getronics

Gabi Preiss

Lieve vrienden, lieve kinderen, ouders en leerkrachten van de Fridtjof Nansen School,
Bedankt voor het uitzwaaien van Kasper en zijn vader! Wat was iedereen toch enthousiast! Echt geweldig!
De twee pelgrims vonden het geweldig en hebben zeer van alle aandacht genoten. En dan nog de fotograaf van het AD en de reporter. Wie weet staan we morgen met z’n allen in de krant?! Waarschijnlijk komt de krant ook a.s. vrijdag naar school om over de door Best4Kids georganiseerde Fancy Fair te berichten. Echt super! Petje af voor Bas!
Nou dat wou ik even kwijt. Bedankt voor alle aandacht, lieve woorden, steunbetuigingen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een geweldige start was voor Kasper en zijn vader! Bedankt!
Liefs Gabi

Kasper en Pa

Het was inderdaad geweldig, iedereen bedankt voor deze heerlijke warme enthousiaste start van onze reis.

Saskia en Marcel de Jonge (ouders van Jochen, best voor kids)

We zijn nu op de fancyfair van Best 4 Kids. Een groot succes. Wat een inzet van de kinderen voor jullie goede doel. We zijn misselijk van de vele glazen cola en stapels pannenkoeken maar hebben ze met liefde gegeten. Ook de sminkkraam en live voetbalwedstrijd op een scherm waren een succes. Door jullie zijn de kinderen bewust bezig met het goede doel en leven ze mee met jullie reis. We wensen jullie heel veel succes!!!
Groetjes Marcel en Saskia de Jonge

plonie

Hallo Kasper en Pa,

Ik was te laat om jullie gedag te zeggen voor jullie onderneming, ik had begrepen dat jullie donderdag zouden vertrekken. Ik heb jullie in het AD zien staan geweldig hoor !!!! Nu ik wens jullie een leuke reis met veel plezier en ik hoop dat jullie nog meer geld binnen kunnen halen met jullie super uitdaging.

Liefs Plonie ook van mijn ouders !!!

Gabi

Terwijl heel Nederland achter de buis naar Nederland:Japan zit te kijken, zitten onze twee pelgrims net over de grens in Frankrijk naar de wedstrijd te kijken.
Ja, jullie lezen het goed - ze zijn nu reeds in Frankrijk!
Na 2 nachten in een tent geslapen te hebben, hebben ze afgelopen nacht heerlijk bij een bed& breakfast geslapen. Helaas heeft Kasper nog geen open internetcafe kunnen vinden en kon daarom zelfs de site nog niet bijwerken. Misschien lukt het morgen wel.
Nou lieve mee-reizigers dat was het voor nu en van harte gefeliciteerd met de zo juist gewonnen 1:0.
Groetjes Gabi

Ralph

Hallo pelgrims, ik lees dat jullie inmiddels al in Frankrijk zitten. Iedere dag proberen wij mee te reizen met jullie beide, wel vanuit de luie bank :), en volgen dit avontuur.
Doe voorzichtig en geniet van de omgeving en Kas, let op je vader!
Groetjes en kusjes,

Mineke & Ralph

Opperdushi

Hoi stoere mannen,
Weer ff een kort berichtje voor jullie uit het koude en natte NL, want tijdens mijn motorrit naar de Noordkaap was er niks leuker dan aan het einde van de dag je berichtjes te lezen.
Las dat jullie al in Frankrijk zijn, dat gaat snel zeg.
Nog in oranje-kloffie de wedstrijd gekeken? Op voor een finale Spanje-Nederland op de 12e?
Succes weer met alle kilometers.
Hoe is het trouwens met het wegdek? Is het een beetje te skaten?
Hoop dat jullie snel "online" kunnen voor jullie foto's en verhalen.
Groetjes weer van Sandra en Jan

Jan Lantinga

Hoi Kasper en Johan,

Goede berichten aangaande de vorderingen. Iedere dag wel een aantal keren kijken of er al een update van jullie zelf valt te ontdekken.
@ Kasper: ben woensdag voorzitter van ons werkoverleg en zal je actie nog "even" onder de aandacht van de collega's brengen.
Goede kilometers gewenst.
Groet, Jan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!