2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Onze eerste dag, woensdag 16 juni van Rotterdam naar Breda

Vrijdag 25 juni, Chartres Cybercafe eindelijk internet!

Het verhaal van onze eerste dag en de overige dagen zullen vandaag nog volgen al valt het niet mee op een Frans toetsenboord.... Geen qwerty! Let dus niet te veel op de tikfouten a.u.b.

Op weg na een geweldig uitzwaaimoment op de Fridtjof Nansen School; alle kinderen vol enthousiasme en nieuwsgierig. Ook de krqnt is er om fotos te te nemen.... We worden nog beroemd hahaha!

Vanaf Ommoord naar het eerste pontje van vandaag bij Hitland

om over te varen naar Krimpen. Daarna door de Krimpernerwaard naar Krimpen aan de Lek voor het pontje naar de Kinderdijk; Op het pontje komen 3 wielrijders aanrijden praten met de conducteur en keren om? Wij vragen waarom, blijkt dat ze tien cent tekort komen en mogen dus niet mee!

Ja aardige conducteurs zitten in ieder geval niet op de pont naar de Kinderdijk. Dus we ropen ze terug, pont weer terug en wij leggen de tien cent bij, komen in gesprek en wat blijkt zij vertrekken binnenkort ook op de fiets naar Spanje maar wel met volg wagen en dus zonder baggage op de fiets; Ik geef z eons kaartje en zeg dat ze het weer goed kunnen maken door minimaal die 10 cent voor het geode doel te storten.

En nog nooit zo snel 10 cent zien groeien naar 5 Euro wat inmiddels al is gestort door onze Kinderdijkpont vrienden, nog bedankt!

Over de prachtige kinderdijk

naar ons volgende pontje naar Dordrecht, denken we de weg zelf beter te weten dan het boekje en rijden dus verkeerd! Dat zal ons straks niet meer gebeuren want dan moeten we echt het boekje volgen anders komen we er nooit. Kopje koffie op de kinderdijk en dan weer verder.

Het pontje naar Dordrecht blijkt de FastFerry en als een razende Roeland gaan we over het water naar de Dortsche poort waar ik heerlijk wordt verrast door kinder(dijk)kopjes. Op naar de Moerdijk waar ik weer wordt verrast door een aantal kilometers grind ter voorbereiding van het asfalteren....

We zijn dus te vroeg! Zo na een half uurtje onze eerste kluunsessie erop zitten en weer verder richting Breda waar we in het Mastbos tien minuten rijden van onze camping op een terrasje in het bos van een heerlijk Kasteel biertje genieten om de eerste dag van onze reis te vieren.

Komen uiteindelijk op de boerderijcamping Hoonderd

bij heel vriendelijk mensen die ons ook gelijk een paar stoelen te leen geven zodat we gelijk kunnen rusten van onze spannende eerste dag.

Tent opzetten

, lekker douchen en vragen of we ergens kunnen eten, de eigenaares had al gebeld naar eetcafe Dennenlucht
en deze is open en weet al dat we eraan komen.

Na een heerlijke maaltijd en een biertje

, lekker de slaapzak
in opladen voor de dag van morgen

Reacties

Reacties

Ricardo Jhauw

Spannend! Wel het boekje blijven volgen.

Edwin (Fortuna)

Mooi verhaal, zie al uit naar de volgende. Hou vol

Jacques ( Fortuna )

Fantastisch initiatief en een leuk verhaal.
Ik blijf je volgen. Heel veel succes!

Gerrit

Hoi mannen,
Leuk verhaal; ik blijf jullie weblog en daarmee jullie reis volgen hoor. Houd vol en succes!!!
Gerrit

Martien de Kort

En maar net doen of het een zware klus is om naar Spanje te fietsen.
Lekker weer gezellige mensen en een beetje fietsen.
Mijn dag is anders
Heel de dag binnen Lastige klanten en geen voortgang.

Heel veel succes gewens op je onderneming

Edward van der Raaf

Kasper,

Een geweldig initiatief en erg leuk om je op deze manier te kunnen volgen zet hem op!!!

Ruud (Fortuna)

Kasper, prachtige verhalen staan ons te wachten denk ik. Veel succes onderweg en dat je maar veel leuke dingen mag meemaken.

Jorien ( Fortuna)

wat een geweldige ervaring voor de boeg, ik zal je verhalen zeker lezen. Veel plezier, mooie routes en lekker, vooral droog weer!

Arie (Fortuna)

De eerste verhalen zijn al veelbelovend voor een avontuurlijke trip. Veel succes verder en we blijven jullie volgen!

Marcel Beekink

Hi Kasper en vader,

Ontzettend leuk om jullie reis zo te volgen. Ik heb eens een deel van de reis naar Compostella met de auto afgelegd en vond dat al heel mooi, maar hoe jullie reizen zie en ervaar je veel meer. Ook groetjes van Corine en Julia.

Marianne Luken

Eindelijk echt op weg, fantastisch! Ik ben zeer benieuwd naar alle avonturen, zou jullie het liefst op de voet willen volgen. Gelukkig dat het min of meer via de website kan!
Succes! Marianne

Marcelle Zeddeman

Wat zijn jullie toch aan een groot avontuur begonnen. Uit deze eerste reisbeschrijving blijkt al, dat je heel veel verschillende ervaringen opdoet. Veel plezier met jullie uitdaging.
Groetjes ook van Xander en Andre.

Conny Meijnckens

Wat heb ik een respect voor jullie !!!
Ik ben erg benieuwd naar de volgende verhalen.

Heel veel succes!

Gr. de buurtjes

Jacqueline (Klement; Fortuna)

Zet hem op Kasper en vader!!

Ik vind jullie KANJERS!

toi toi toi, Jacqueline

Henk van der Kolk

Kasper,
Leuk om je tocht te kunnen volgen. Ik geniet van mijn VUT en zal jullie zeker blijven volgen op jullie reis naar Spanje. Als alles goed gaat wat ik zeker weet zal ik nog een extra donatie doen.

groeten, Van je ex collega Henk

Roy Lontho

Heel mooi initiatief; respect!

Cor

Leuk. ik blijf jullie volgen.

Anildo Brito

Suc6!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!