2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

dag 2 van Breda naar Donderzeel

Dag 2 van het Mastbos Breda naar Donderzeel Belgie

Allereerst op weg naar Galder voor een stempel in os Credential van Fien de Graaf, na 3 keer bellen wordt er open gedaan, Fien helemaal nat, had een probleempje met de sproeier in de tuin! Wij konden alvast vooruit gaan naar de kapel dan zou ze er zo aankomen.

Mooie kleine kapel

alwaar het stempel en stempelkussen tevoorschijn wordt gehaald en onze credentials worden gevuld!
Dan krijgen we van Fien nog de pelgrimszegen voorgelezen en wenst zij ons een goede reis. Maar niet alvorens ons op de goede route te zetten wat betekent een mooi fietspad langs de rivier de Mark.

Op naar Belgie door het door Urbanus zo mooi bezongen Pajottenland. Vol van kickers, dotters, roofvogels, schapen, klaprozen totdat we op een grindpad komen en we verder moeten via de weg naar Meer, Hoogstraten, Rijkevorsel en OostMalle.

Aan Malle denken wij gelijk aan allerlei raarigheid of bier, maar kan iemand vertellen waar dit woord Malle voor staat?

Proberen onze geest vrij van gedachten te krijgen, maar lukt niet want steeds doemen de namen van vrienden op, een schoonmaakwagen met de naam Helma, een rivier met de naam Mark een feestcafe

met de naam Diana..... reizen ze toch stiekum met ons mee!

In Zandhoven eten we voor de deur van de Carrefour

en dan weer verder naar Lier alwaar een hele mooie st Jacobs kapel is tegenover de VVV. We krijgen een hele mooie stempel die meer als twee vlakken beslaat, ja ze zijn wel erg gul hier in Lier.

Gaan weer een mooi pad in langs het kanaal de Nete alwaar Pa op een splitsing de verkeerde kant opduikt en steil naar beneden gaat. Dat gaat natuurlijk lekker snel maar ja verkeerd is verkeerd en de hele weg moet met fiets en bepakking weer opwaarts worden ondernomen en vanaf nu spreken we af dat we op kruisingen, splitsingen of anderzijds even op elkaar wachten!

We gaan dwars door Mechelen over de belgische kasseien naar Donderzeel alwaar we vier kilometre moeten omrijden op zoek naar de campin, wat geen camping is maar meer een mobilehome park en daar zitten we dan aan het meertje naast de speeltuin

geen eten te krijgen in de wijde omtrek... dus maar aan het brood, koekjes, cola en sinas en van wat we overhouden voeren we de eenden. Niet erg gezellig hier dus voor tien uur plat!

Ronald T. (Fortuna)

Hoi Kerels, misschien een idee om in de middag al bij een supermarkt, iets extra in te slaan voor het avond eten :-), want een aantal avonden zo door komen zal geen optie worden.
Zoals valt op te maken is het ook volop genieten. Het aantal foto's zal wel gigantisch oplopen.

Kaser en Johan

Wij zijn veilig maar helemaal op aangekomen in Tours. Zodra wij weer een internetcafe hebben gevonden, komt een uitvoerig bericht.
Groetjes van ons en bedankt voor alle leuke berichtes, wensen, e-mails etc.
Groetjes Kasper