2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 3 van Donderzeel naar Ghoy

We ontbijten met de overgeleven koekjes en vetrekken langs de mooie leikensroute een oude trein trace uit 1876

wat nu als fietsroute wordt gebruikt en vroeger dienst deed als verbinding tussen Antwerpen en Noord Frankrijk. Op de weg zien we de eerste jacobsschelpen geschilderd als wegbewijzering en zien na het plaatsje Opwijk een stenen zuil met het opschrift dat het nog 2000 km is naar Santiago de Compostela (let wel, voor lopers)

In het station van Aalst gaan we dan toch maar even echt ontbijten en daarna een stempel halen bij de VVV.Vanaf Aalst zakken we af langs de rivier de Dender over het jaagpad met geweldig mooi skate asphalt. Moet vroeger wel wat anders geweest zijn voor de mensen, over een zandpad met een paard (als je geluk had) of zelf je bootje voort trekken. Wat hebben wij het dan goed zo zoevend over het asphalt!

We trekken langs oude fabrieken met grote schoorstenen, wat mij gelijk doet denken mogen we de betonnen pijpen die boven onze nieuwe huizen steken nog eigenlijk wel schoorSTENEN noemen?

Deze hoge fabriekschoorstenen doen nu alleen nog maar dienst als mast voor alle GSM antennes, wat is de wereld toch veranderd. Langs sluisjes, weilanden komen we bij Ninove waar we op een terrasje genieten van koffie met een advocaatje wat we er ongevraagd bij krijgen en eerlijk gezegd is hier helemaal niets mis mee.

In Ninove de mooie oude gebouwen bewonderd, de beurs van Amsterdam

ziet er geweldig mooi uit.

Dan naar Deux Acres voor onze slaappplaats, maar dat blijkt geen camping en na 1,5 uur en 10 km omzwervingen via het VVV van Lessines komen we in het plaatsje Ghoy bij een B&B waar we warm worden ontvangen. Krijgen de kamer Oasis die geheel in oosterse stijl is en na een heerlijke douche komi k tot de ontdekking dat ik ons routeboekje kwijt ben..... naar de tuin gesneld kijken of hij daar nog op tafel ligt maar nee1 Dan komt de eigenaar met de gerustellende mededeling dat de vrouw van het VVV had gebeld over ons boekje en dat zijn vrouw toch naar de stad moest om boodschappen te halen en gelijk ons boekje zal meenemen.

We worden savonds verwend met een heerlijke maaltijd, alles heerlijk vers van eigen bodem, samen met een fles wijn en als toetjes ijs met aardbeien en slagroom en koffie na..... zullen we hier maar stiekum 5 weken blijven hangen?

Ria

Hallo Kasper en Johan,

Geweldig die ver halen en ook de foto'om jullie te kunnen volgen .
Dat was zeker wel heerlijk zo verwend te worden. Naar ik begreep van je verhaal met het koekjes ontbijt hadden jullie dat echt verdiend .
Oma heeft jullie gebeld en je zei dat je vandaag een rustdag had.
Zo mannen lekker een dag rust tussen door ,ook dat is nodig .
Om weer met nieuwe energie de reis te vervolgen ,
jullie kunnen het mannen , verder nog een goede reis .

Groetjes Toon en Ria

Ronald T. (Fortuna)

Hoi Kasper, je gaat me toch niet vertellen dat de geestelijke vermoeidheid zijn slag gaat slaan, door je routeboekje te vergeten....wellicht beter deze aan een ketting met je rugzak te verbinden. :-)
Het gaat julie goed, geniet ze, au revoir.