2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 12 van Vendome naar Tours

Van Vendome naar Tours

Rond 7 uur op, wassen tanden poetsen wat eten en drinken, tent inpakken fiets klaar rugzak klaar vertrekken maar van Vendome naar Tours.

De eerste kilometers is het gelijk klimmen en voor pa dus lopen geblazen want met benen die net wakker zijn gaat het niet lukken!

De temperatuur stijgt al snel naar 30 graden en schaduw is er niet in het Franse landschap tussen de eindeloze landerijen.

Geen zuchtje wind, stijgen, dalen, stijge, dalen, temperatuur die stijgt, kleding die natter wordt, slecht wegdek met als gevolg dat we rond 10:30 er al aardig doorzitten en ik het gevoel heb dat mijn enkels afbreken.

Eerste mogelijkheid voor koffie in Chateau Renault en even rusten en bezichtigen.

Komen de fietsers van gisteren weer tegen, tenminste ze halen ons weer in, maar bij een volgende rustplaats staan ze ons te filmen en stoppen we even voor een praatje en geef ze ons kaartje want sponsors zijn altijd welkom!

Wij vertrekken weer richting Tours en 10 km voor Tours vallen we meer dood dan levend in het gras onder de bomen. We zitten nog niet of een man komt op ons af en vraagt of we water willen en suiker, we gaan met hem mee naar huis en krijgen onze flesjes gevuld met water en ijsblokjes en als klap op de vuurpijl krijgen we een grote fles ijskoude cola mee.

We zijn dus op het juiste plekje neergestreken, toeval bestaat niet!

In Tours

over de lange hangbruggen naar het centrum, maar niet zonder eerst een ijsje te scoren. Pa blijf even zitten en ik ga op zoek naar het VVV voor een stempel en onderdak. Een stempel is geen probleem maar onderdak wordt een stuk moeilijker, alles zit vol maar we kunnen de jeugdherberg nog proberen. Daar zitten we nu dus terwijl ik dit verhaal zit te schrijven wachten we tot de receptie om vijf uur open gaat. Intussen ook wat tijd om na te denken wat we met het eerste boekje doen nu het uit is, ritueel verbranden of terug sturen naar Nederland?

Ronald T. (Fortuna)

Hoi kanjers, binnen Fortuna wordt er aardig over jullie gepraat, vanwege de reisverslagen. Iedereen geniet ervan. Vandaag - zondag 27 juni - hebben we onze 62 km estafetteloop gehouden voor het goede doel, Spieren voor Spieren. We weten wat jullie bedoelen met oplopende temperaturen en geen wind. Vandaag hetzelfde hier op de baan van Fortuna. Zodra het verslag op de site staat, zal ik je dit melden, zodat je het dan kan lezen.
Het gaat jullie goed en ben best jaloers op jullie. Een kleine 20 jaar terug heb ik Frankrijk eens rond gereden per motor over provenciale wegen, dus weet een beetje wat jullie tegen komen.
Groetjes vanuit Vlaardingen vanaf de atletiekbaan.

Edwin

Hoi
ik sluit me helemaal bij Ronald aan. Maar zo zwaar als jullie het hebben zullen we het niet krijgen. Heel veel sterkte en hou vol, kanjers,

annemie

Hoi Kasper en Pa (ben zo vrij)
Ik zit hier volop te genieten van jullie verhalen. Ongelooflijk wat is dit leuk om te lezen. De reacties die jullie krijgen van de vreemde is wel erg gaaf. Het bestaat dus nog wel, mensen die zomaar iets voor je doen. Blijf vooral ook genieten. groetjes Annemie

Roy Acosta

Hallo toppers! echt mooi om te zien dat goede acties tot goede reacties leiden. Soms vergeet je wel eens dat je ook in onze zakelijke maatschappij gewoon nog steeds onbarmhartige dingen kunt doen voor een ander. Klasse hoor

Gerrit

Hoi allebei,
Wat gaan jullie snel joh! Als jullie zo doorgaan kun je die 6 weken zelfs heen en terug!!! Geweldig jullie verhalen te lezen; tegelijkertijd stijgt het respect als ik lees over de hitte en de vermoeienissen. De hitte is ook hier trouwens neergestreken. Ondanks dat, vandaag wel een erg gezellige dag tijdens de 62 km estafette van Fortuna. Kijk allebei wel uit, want een ongelukje zit (nog steeds) in een klein hoekje. Een dagje rust tussendoor moet ook kunnen hoor! Houd alles heel, succes met de reis en nogmaals.... denk aan de noodzakelijk rust.
Gerrit

John Kraaijvanger

Hallo Kanjers !

Super om het verhaal te volgen en te lezen hoe jullie ervaringen zijn, het afzien maar ook de mooie dingen die jullie meemaken !!

Hou vol en groetjes,
John

Hans Kleinjan

Vergeet niet een steentje mee te nemen. Voor Santiago ligt een berg met steentjes waar iedereen die er langs komt een steentje op moet gooien. Iedereen draagt zijn steentje bij. Daar in de omtrek is werkelijk geen enkel steentje te vinden!!
Zet'm op. groeten Hans

Onno Mundt

Chapeau tres, tres bas! Respect voor jullie, de afstand, de manier waarop, het landschap, de wezen en diegenen die zich om hen bekommeren en iedereen die bijdraagt aan een mooi rond en gevuld spaarvarken. Opdat het genieten zich voorzet.

Ricardo

Hai kanjers,

Respect, bewondering!Ik geniet ontzettend van jullie verhalen. Kijk nu al uit naar de volgende....

Roy Acosta

Sorry... ik bedoel natuurlijk: barmhartig. Komt door de hitte.

Met dank aan een oplettende collega :-)

Ingrid&Peter op de fiets

Wij zijn dus 'de twee fietsers die gehoord hadden van die idioot met z'n vader'.
Vandaag hebben we in Tours een rustdag en na Angoulême slaan we linksaf naar Cahors, dus wellicht komen we jullie niet meer tegen.
Alle respect en bewondering voor de tocht; voor beide Heren ("die kleine hellinkies pakt ik gewoon met het grote mes"); dat gaat gewoon lukken dus.
Rest ons jullie nog veel glad asfalt, Noorderwind en niet te warm weer toe te wensen....dan hebben wij het ook.
groet, Ingrid/Peter

Anjelie Banwarie

Hopelijk is het gelukt in de jeugdherberg en kunnen jullie fris & fruitig de tocht vervolgen.

Hang in there!

Groetjes, Anjelie

Jan Leenders

Kasper, leuk om de verhalen te lezen, het doet me denken aan een fietsvakantie lang geleden vanuit Nederland richting zuid Frankrijk. de route staat nog vers in mijn geheugen, heeft veel indruk gemaakt! Het lijkt me dat dit vele onvergetelijke momenten oplevert, ik blijf jullie volgen!

Groeten Jan

Henk van der Kolk

Kasper en pa petje af voor de monstertocht die jullie aan het maken zijn. Nu ik altijd thuis ben ga ik ook regelmatig fietstochten doen maar staat in schril contrast met wat jullie ondernemen. Leuk om het te volgen. Veel succes en weer tot horens.

groeten,

Henk

Joke Ruis

Geweldig ! Geweldig wat jullie doen. Was deze week in Limburg , heb toen in een kapelletje voor jullie speciaal een kaarsje opgestoken . wens je goede tocht , weet zeker dat het gaat lukken , alleen moet het weer niet zo heet zijn . groeten Joke Ruis