2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 13

De dag begin met een heldere hemel, dat beloofd weer wat. We verlaten onze jeugdherberg en proberen de route weer op te pakken. En dat gaat niet zo eenvoudig en of dat nou kom omdat dit het tweede boekje is of omdat de wegbewijzering vanaf Tours anders is? Maar rond 13 uur hebben we er volgens het boekje 50 op zitten maar op de teller 60 en zijn we al 3 keer verkeerd gereden... Ik heb vandaag mij wieltjes voor de verandering weer eens horen snoeren in plaats van kreunen al was het maar kortstondig mooi vlak asfalt en was het de rest van de dag echt afzien. Heel heel veel respect voor mijn pa, die op zijn leeftijd elke dag weer deze heuvels weet te nemen, onvoorstelbaar. In st Maure stoppen we om wat te drinken en komen in gesprek met een Nederlands echtpaar dat een kastelenroute doet. Heel aardige mensen en wat gekeuvel over leeftijd, fietsen, lekker eten, voetbal (Ajax) nemen we afscheid en als wij willen gaan betalen is ons drankje al door deze mensen betaald! Nog zo,n ervaring hebben we later op de dag waar we van de café eigenaar onsgenuttigde eten en drankjes bijna gratis krijgen met een zwaaibeweging en de melding cadeau!

Hartstikke leuk maar verder was het afzien vandaag, heuvels, slecht wegdek en verschrikkelijke hitte, wat tot gevolg heeft dat ik een dikke enkel krijg en deze aardig pijnlijk begint te worden. Als klap op de vuurpijl kom ik ook nog onze camping in Chatellerault binnen vallen en blijf met mijn rug aan de haak van het hek hangen wat me een aantal zere ribben bezorgd. Al met al een dag met een gaatje en dan gaat het nog onweren ook! Nou eerst maar wat te eten halen en morgen kijken hoe we ons voelen maar het zal we rustig aan worden . Maar we weten waar we het voor doen en ben dan ook benieuwd of het bedrag voor onze wezen in Nepal al flink is gestegen, zodra ik weer internet heb ga ik proberen de sponsorlijst bij te werken. En nu lekker slapen langs het tracé van de TGV!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!