2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 14 van Chatellerault naar Poitiers

Dag 14 van Chatellerault naar poitiers.

Tenten nat ingepakt, zelf ook nog niet helemaal gedroogd weer de skates om de nog zere voeten en de 15 kilo op de rug en als eerste proberen de eerste heuvel van de camping afritten te bedwingen.

We zitten direct op de route en verwonderen ons over het wegdek van Chatellerault en omstreken, er moet hier iemand zijn die van gatenkaas houdt!

Na een aantal pittige heuvels nemen we eerst een bakje koffie om ons voor te bereiden op het echte werk. Er komen namelijk een drietal stijgingen van gemiddeld 1,5 kilometer lang en met stijgingspercetages tot 10 % en ik weet zeker dat die ouwe deze gaat bedwingen al zullen sommige stukken lopend afgelegd moeten worden.

Verder dan Poitiers gaan we zeker niet vandaag, even niet te veel belasten en ons aanpassen aan de temperatuur en de Franse slag.

Blijven halverwege even steken om watt e drinken wat uitmond in een verblijf van 2,5 uur om te internetten, pa even gokken en een heerlijk maal te nuttigen!

Reacties

Reacties

Diana

Heel veel sterkte en wees zuinig op je voeten/enkels.

Leen Barendregt

Hallo Kasper en Pa.

Ik lees met veel plezier je reisverslag van de barre tocht naar Santiago. Ik heb respect voor jou en je vader voor jullie doorzettingsvermogen, dat jij duidelijk van pa hebt, ik neem mijn pet diep af.

Bovendien heb je een leuke schrijfstijl, ik zie jullie in gedachten gaan op deze tocht. Zelf ben ik vele malen in Frankrijk geweest en herken zodoende enigszins wat jij beschrijft.

Ik zie al uit naar het volgende verslag en wens jullie veel plezier en vooral een goede aankomst in Santiago de Compostela.

Hans Bontje

Wow super de afstand die al is afgelegd, en zeker met al die hoogte verschillen. Hoop dat de rest van de reis ook zo voorspoedig verloopt als de eerste veertien dagen.

Super het verslag wat je ervan maakt, veel succes

Jan Lantinga

Heren, leuk de reisverhalen te lezen. Hoop dat de (lichte) kwetsuren niet al te veel hinder opleveren. Suc6 met het vervolg van de route en veilige kilometers. Groet, Jan

linimari@hotmail.com

Wat schrijf je leuk!!!En jullie zijn allebei bikkels hoor!!Petje af!Het plezier spat van het scherm!!
Gr Jacqueline en Bert.

Gerrit Mulder

Ha die Kasper
Wat leuk om jullie zo te volgen en het lijkt mij heel erg zwaar ik wens jullie veel sterkte en plezier groeten Gerrit en Annemiek

Aad Streefkerk

Hoi Casper en pa Bontje.
Dit is nog eens bloed zweet en tranen in die moordende hitten ik heb respect voor jou en je pa.
Jullie zijn in gedachten bij ons met deze bizarre onderneming .
En kom weer veilig terug.
Veel suc6 .
Aad,

Izaura, Lisa en Gabi

Ha, die Kasper en Johan,
Wat een gedoe met je remblokjes. Vrouwtje heeft het allemaal goed voor je geregeld. Nu hopen dat het aankomt. Zal toch wel. De postcode klopt in ieder geval. Hoopt Gabi hahahahha.
Nog 1300 KM te gaan, het gaat lekker zo. Hoe is met je pa? Kan hij je bijhouden op de bergen of moet je hem bijhouden.
Ach, als jullie maar bij elkaar blijven en ervan genieten. veel plezier en tot de volgende keer.

Dikke zoenen van Gabi, een hi five van Lisa en een knuffel van mij.

Jacqueline Klement

Ik ben jaloers en ik denk menig zoon en vader ook.

Hou vol en blijf genieten! Grote waardering voor deze sportieve mannen!!

Ik denk aan jullie.
liefs Jacqueline

Wil van der Raaf

Hoin Kasper en Johan,
Wat een kanjers zijn jullie.
Wij (Bas en ik) gaan morgen naar Frankrijk ook in de buurt waar jullie nu vertoeven, maar wel met de auto, ik heb heel veel respect voor jullie prestatie.
Kom heel weer terug.
Groetjes vanuit een heel warm en zonnig Vlaardingen.

Mineke & Ralph

Hallo road warriors, want dat zijn jullie beide.
Vandaag eigenlijk pas goed kunnen lezen hoe jullie reis tot nu toe is verlopen.
Petje, hoedje, helmpje en bij mij pruikje af voor deze prestatie!!! Geweldig!!!!!
Wij proberen jullie reis te blijven volgen maar misschien heb je het wel ergens gelezen, we zijn de afgelopen maand druk doende met mijn vader.
Jongens geniet van deze prachtige reis en doe voorzichtig en gezond weer terug komen.
Heel veel liefs en knuffels vanuit Oud Beijerland.

Ellen

Beste Kasper,

Wij zijn bij het AD/Rotterdams Dagblad erg benieuwd naar het verloop van uw toch en willen eigenlijk volgende week een update in de krant plaatsen. Kunnen jullie vertellen op hoeveel kilometer jullie zitten, hoe het gaat, zijn er tegenslagen geweest, voldoet de reis aan de verwachtingen? En kunnen jullie volgende week een foto sturen als jullie samen in actie zijn in Frankrijk? Misschien kunnen jullie iemand vragen die te maken? Ik hoop dat u even kunt mailen naar e.vangaalen@ad.nl. Bedankt!

Groeten Ellen van Gaalen (AD)

Gabi

Beste medereizigers,

Natuurlijk heb ik regelmatig contact met Kasper. En ik kan jullie zeggen – ze hebben het zwaar!
Niet alleen de hitte, slecht wegdek, soms geen eten en behoorlijke stijgingpercentages vormen regelmatige problemen maar ook zaken als verloren remblokken en valpartijen.

Maar – ze houden de moed erin! Ze gaan maar door! Ze geven alles!

Kasper en Johan genieten dan ook van alle reacties die jullie sturen, van alle goede wensen en alle belangstelling. Vol spanning kijkt Kasper regelmatig naar de sponsorlijst. Want zij willen uiteraard zoveel mogelijk geld ophalen.

Zou het niet geweldig zijn als de sponsorlijst steeds langer en langer zou worden?
Hier dus mijn oproep – en begrijp mij aub niet verkeerd – ik vind de belangstelling die jullie tonen al overweldigend maar misschien kan je andere mensen ook enthousiast maken over deze reis. Je kent het wel – het sneeuwbaleffect!

Misschien hebben jullie ideeën over hoe deze sponsorlijst aangevuld kan worden – spread the news op deze website! Neem actie!
Ik voor mijn deel heb gisteren een aantal skate bedrijven in het buitenland een mailtje gestuurd. Ik dacht – baat het niet dan schaadt het niet!

Dus lieve mensen blijf lezen, schrijven en praten over deze bijzondere reis.

Bedankt en groetjes van
Gabi

John Kraaijvanger

Hoi Mannen,

The word is spread het AD gaat aandacht geven aan jullie tocht !! Super hou vol en hou het heel alsjeblieft !!

Groet,
John

Jan Knipmeyer

Hallo Kanjers,

Wat een respect heb ik voor jullie beiden zeg. En wat leuk om jullie op deze manier te volgen. Zal één grote beleving en avontuur zijn zeg. Geniet er beiden dan ook maar van. Van alles kan pijn doen als je niet geniet heb je ook geen plezier.

Succes kanjers!

mineke

Hoi Kasper,
Wat geweldig hoe ver je al bent.Mooie foto's, je voelt helemaal de sfeer waar jij en je vader in zitten. Goede reis en we leven met jullie mee.

Dikke kus ralph en mineke

Geera Poot

Hallootjes,

Jeetje wat een avontuur, we kennen elkaar nog niet persoonlijk (denk ik zomaar...), maar wel een gemeenschappelijke noemer. Fortuna, Lange duurgroep (ik bij Jos), en de Satiago de Compostella !!! Ik zou hem ooit in mijn leven; wandelend willen afleggen vanaf de Franse kant, over het gebergte naar Spanje en dan naar de Santiago.

Hoe kom je op het idee om te gaan skaten!! Jeetje dat is heftig zeg!!! En heb je al blaren?? Heeft je vader een beetje zitvlees gecreëerd?

Geniet van alles om je heen, deel de bezienswaardigheden met elkaar, dan wordt het iets moois waar jullie samen op terug kunnen kijken.

S6 Geera.

piet bontje

Super, hou vol en hel terug

Gabi

Geweldig!
Mijn bericht van gisteren heeft reeds vruchten afgeworpen. Ries en Izaura gaan al hun linkedin-vrienden een link van Kaspers site sturen. Geweldig - bedankt!
Laat het balletje maar rollen. :)
Groetjes Gabi

nel ketting -bontje uit limburg

Hallo Hannes en Kasper
Geweldig wat jij en je zoon presteren en dan die
verhalen en de foto,s er ook nog eens bij.
Ik wens jullie een voorspoedige reis en heel veel succes groeten van leo en nel ketting -bontje

Pa en Kasper

Zitten *momenteel in het gemeentehuis in een plaatsje net voorbij Cadillac, waar wij zijn uitgenodigd op een dorpsfeest, drinken en eten!
En wij mogen zelfs een PC gebruiken om ons blog bij te werken, maar samen met de burgemeester en een hulp kriojgen we de USB poort niet werkend.
Dit betekenbd dat jullie nog even moeten wachten op onze nieuwe verhalen en fotos.

Groetjes Johannes en Kasper

jannydegrijs@hotmail.com

hallo j en k ik volg alles van leuk hoor alle mooien dingen die jullie beleven nu ik hou Sonja steeds op de hoogte vind ze leuk van de week komt ze naar me toe en dan gaan we alles bekijken wat jullie mee hebben gemaakt nu alles gaat goed we wensen jullie veel geluk en wijsheid k om gezondweer terug. groetjes janny doei...................

jannydegrijs@hotmail.com

Hallo.Jo.en. Ka even een berichtje ik heb alles gezien zo als de foto,s en de verhaaltjes nu af en toe natte tent zeren voeten dat hoort er alle maal maar ook weer leuke dingen dat houd de moed er in hoor Jo.van de week komt Sonja om alles te bekijken leuk he dat hoor je nog wel.nu de groetjes van janny en Sonja alles goed. doei..................

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!