2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 15

Dag 15 van Poitiers naar Neuville .

We verlaten onze camping na een ontbijt op de trappen van het sanitair huis en nemen afscheid van onze medecampeerders een aantal werklui in oude caravans.

Mijn been ingezwachteld beginnen we de tocht van vandaag, we gaan hem weer een aardige tik geven zeg pa!

Maar die tik krijgen wij, namelijk de hele route bestaat uit constant klimmetjes en als we al een keer dalen dan zien we de volgende klim al weer opdoemen.

Windstil en boven de dertig graden, mijn been speelt op en door het constante trillen van het wegdek zit ik er al snel doorheen. Sommige delen van het wegdek zijn trouwens al voor 12 uur licht vloeibaar geworden waardoor het af en toe lijkt of ik door de stroop rijd en soms zelfs tot stilstand kom.

Uiteindelijk bereiken we Neuville met een welverdiende afdaling van enkele kilometers en gaan direct door naar de Marie voor de sleutel van de st Jaques Gite. Op het gemeentehuis duurt het zo'n drie kwartier voordat een oude vrouw met de beambte is uitgekeuveld en ik aan de beurt ben. Zeer formele documenten met een zegelafbeelding worden uitgeprint en mij gevraagd deze in te vullen.

En uiteindelijk na een eerlijke ruil van 20 euro krijgen we de sleutels van de Gite welke een geweldige plek blijkt te zijn!

Ik ga na de douche direct langs de dokter voor mijn been, maar blijkt dat ik pas om zes uur kan binnenlopen. Dit heb ik gedaan en dat is waar ik nu al drie kwartier dit verhaal zit te schrijven tussen allemaal gezellige maar waarschijnlijk wel wat mankerende Fransen.

Na 1,5 uur en een ongeruste vader ben ik aan de beurt, aardige dokter en ze spreekt goed Engels, tenminste beter dan mij Frans al is daar niet veel voor nodig.

Constatering, doet het pijn ja, ziet er niet zo best uit nee, nog helemaal naar Spanje dat is best ver! Het blijkt een beschadigde spier/pees waarbij ze zeg deze beweging mag je niet maken en hierbij beweegt zij mijn voet naar buiten. Ik krijg wat om in te nemen en wat om te smeren en we hebben door genomen hoe ik mijn enkel kan intapen met dat heerlijke teamverband waar ik mij voor ik naar de dokter ging mee heeft geepileerd, kon het moeilijk laten zitten. De Pharmacie is helaas net 10 minuten gesloten en morgen pas om 9 uur weer open, wordt dus uitslapen medicijnen halen gelijk ook maar wat voor die beginnende schimmel tussen mijn tenen, voet intapen en de volgende etappe!

Maar dat is voor morgen, vanavond hebben we eerst nog genoten van een heerlijk 4 gangen diner voor een bespottelijk prijsje in een geweldige ambiance van een plein voor een 13e eeuwse kerk en een zwoele avond, is alles toch nog goed gekomen.

O ja! Niet vergeten, vandaag mijn reserve remblok van mijn linker skates verloren, zomaar afgebroken en ik rem er niet eens mee. Gisteren net nog met Gabi erover gehad dat er vast niks opgestuurd hoef te worden en vandaag is het raak, nog bedankt voor je hulp Lieverd

Verder Herten zien oversteken , salamanders gezien en veel met ons zelf bezig geweest! Voelde me wel net Stumpy en old Grumpy waar ik de stumper ben die vandaag van alles mankeerde en die old Grumpy doorgaat of er niets aan de hand is, respect ouwe en bedankt voor je hulp bij de afdaling!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!