2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 17

Dag 17 van Ronsenac (Leerde) naar St Aulaye.

vanmorgen vertrokken na een ontbijtje van onze laatste broodjes en een bakje thee. Geld in het potje gedaan teveel want we hebben geen los geld genoeg, maar gevraagd of meneer Jansen het teveel of meer terug wil storten voor het goede doel, natuurlijk ons kaartje erbij gestopt.

De deur uit en rechts de 1,5 km klim, ik vind dit geen goed begin van de dag en besluit om linksaf een alternatieve route te nemen en verder al besloten een camping te nemen zo'n 37 km verder op de route. Dit besluit is genomen na een akelige nacht, mij niet lekker voelend bij het opstaan wat veroorzaakt kan zijn door de medicijnen of de combinatie warmte en inspanning. En daar hebben we geen spijt van want na nog vele rustpauzes komen wij om drie uur aan op de camping te St Aulaye waar wij weer neerstorten voor een kort slaapje en gooien daarna alle kleding in de wasmachine. Want we merkten niet meer het verschil of we nu een mesthoop voorbij reden of dat het zo stonk omdat we elkaar passeerden.

Even een duik in de Dronne tussen twee stroomversnellingen in, heerlijk fris en goed voor de spieren. Dan blijkt de wasmachine te stoppen terwijl hij nog vol spoelwater staat. Uiteindelijk toch maar open gemaakt het water eruit laten lopen, het wasgoed uitgewrongen en in de droger gegooid. Naar het centrum gelopen maar halverwege teruggekeerd, was niet duidelijk of er wel wat was en het was zeker 8% omhoog. Dus dan maar heerlijk op het terras langs de rivier, waar pa wordt verwend met een heerlijk stuk vlees van 250 gram en zo te zien heerlijke dikke vlaamse frieten! Ik heb de keus uit een pizza vegetarienne en ..... Maar natuurlijk wel een salade vooraf voor de vitamine. Heerlijk ijsje toe en een kopje koffie, een wandelingetje langs de rivier, we lijken wel toeristen! Al met al heerlijk genoten en nu snel de tenten in voor het onweer losbarst.