2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 19

Dag 19 van Faleyras naar Pissos

heerlijk ontbijt met marmalade van eigen tuin. Op naar le Lande waar wij vlakke wegen tegemoet gaan, wat de eerste eerste 20 km toch tegenvalt want we hebben alleen heuvels. Slecht wegdek zoals we gewend zijn dus maar even wat fris kopen ter versterking en op een bankje nuttigen, dan komt er iemand naar ons toe en verteld dat er een dorpsfeest is en nodigde ons uit wat mee te drinken en eten. Van het een komt het ander en natuurlijk komt onze reis ter sprake en het internet gebruik wat ons maar niet lukt. Geen probleem ik mag wel een PC van de gemeente gebruiken, wel internet maar we krijgen zelfs samen met burgemeester de USB poort niet aan de praat. Dan kom pa tot de ontdekking dat zijn zadelpen is gescheurd, en hij wil er gewoon mee door rijden. Ik verbiedt hem dat, veel te gevaarlijk. We stoppen en breken hem af, blijkt een of andere aluminium stand die er ooit al in een nood situatie is ingeslagen en muurvast zit (en ik maar denken dat zijn fiets goed was nagekeken). Pa op zoek naar een zaag om het stukje stand van zijn zadelpen af te krijgen wat hem uiteindelijk lukt. Zijn zadel weer in het overgebleven stuk stang gekregen en we kunnen weer verder al fiets pa zeker 8 cm lager bij de grond!

In Dax gaan we kijken voor een fietsenmaker.

Komen uiteindelijk op een Camping in Pissos, eten wat genieten van de rust schieten voor 11 uur onze sarcograaftentjes weer in voor onze broodnodige rust.