2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 20

Dag 20

vertrokken van camping terug naar Pissos om op de route te komen, een man ziet ons zoeken en steekt de weg over om ons te helpen. Het blijkt een Nederlander die een keer in de twee weken in Frankrijk is voor bloemenkweek. Hij helpt ons op de juiste route en bied ons een croissant aan, een geweldig begin van de dag die een goed uur later een totaal andere wending neemt. Onderweg naar Labouhayre nog even op de film vastgelegd hoe ik het asfalt van Les Landes moet overwinnen en het een wonder is dat ik overeind blijf of beter gezegd nog kan skates! En dan te bedenken dat we ons Les Landes hadden voorgesteld als 150 km mooi vlak asfalt, valt dat even tegen! Aangekomen in Labouheyre komen we langs de feestzaal st Jaques waar Kasper natuurlijk een foto van wil maken, wat achteraf niet zo'n goed idee bleek want een half uur later lig ik in een ziekenauto met drie broeders om mij heen. Niet schrikken, het is niet zo ernstig als het er uit ziet. Wat ging hieraan vooraf, terwijl ik de foto neem op het voorterrein wat hobbels en los grind bevat rollen beiden skates weg en val ik voorover. En ik kan je verzekeren dat dat met 15 kilo op je rug nog sneller gaat dan je je ooit kan voorstellen. Gevolg, mijn gezicht raakt met een aardige snelheid de grond en mij eerste constatering is dat de camera ook de grond raakte en dat mijn bril nog heel was, het volgende wat mij opvalt is de niet aflatende stroom bloed welke uit mijn neus stroomde. Rustig blijven zitten, neus dicht houden rugzak open en handoek voor het bloed. Mensen hebben het gezien en al 112 gebeld en mijn vader dacht eerst nog even dat ik liggend een foto wilde nemen. De ziekenauto is onderweg en binnen 10 minuten ben ik in goede handen, alles schoongemaakt en een klein verbanden op mijn neus. Maar zo makkelijk kom ik daar niet vanaf, de dokter bepaald hier of ik gezond ben en of ik de ambulance mag verlaten. Dus nog een gratis rondje door het dorp naar de dokter, welke nog een keer mijn bloeddruk neemt, naar mijn longen luisterd door mijn shirt heen, een beetje in mijn neus knijp en beweegt en vraag of het soms zeer doet en als afsluiting wat grapjes over rolleurs en of daar ook mee naar Nepal was geweest?

Ik krijg zijn goedkeuring en de broeders brengen me weer terug naar de plaats des onheils vanwaar wij lopend het dorp ingaan op zoek naar een kopje koffie om bij te komen van de schrik.

Kijk beste luistervrienden dit was even niet zo leuk voor mij maar het maakt het lezen wel wat aantrekkelijker dan elke dag maar te lezendat het zo warm was en de heuvels zo hoog en mijn been zo zeer doet!

Uiteindelijk weer verder door Les Landes, leuke kleine plaatsjes en uiteindelijk in een plaats naar mijn hart als naturist. Dit plaatsje Lesperon is namelijk in drieen verdeeld Tireveste, tiregilet en Tireculotte. Wat achtereenvolgend betekend trek de jas uit, trek het hemd uit en trek de broek uit, wat we toch maar niet gedaan hebben anders worden we opgepakt voordat we Dax bereiken!

Komen nog langs oude houtskoolstokerijen alvorens we op een camping belanden in Yzosse 2 km voor Dax want morgen moeten we in Dax op zoek naar een fietsenmaker, het hotel waar mijn remblokjes naar toe zijn verstuurd en naar een plek waar ik kan internetten.

De camping staat vol met oudere mensen die blijkt alleen hier zijn voor de genezende baden van Dax, ze worden s'ochtends opgehaald met een busje, een gezellige boel! Eten gehaald bij de Carrefour was wel even bijna twee uur onderweg maar ja wat moet je anders doen?

Slapen misschien om op te laden voor morgen? EN DAT GAAN WE NU DUS DOEN!

Reacties

Reacties

ruud (Fortuna)

Hou vol Kasper. Dit kan wel een echt heldenverhaal worden als je zo doorgaat. Doe voorzichtig aan en ga door met goede moed!

Sandra (de Groot)

Petje af voor jou en je vader. Ik vind het echt bewonderenswaardig!

In ieder geval veel succes en geniet van de mooie kanten van de tocht en vergeet snel de minder leuke dingen.

Groeten, Sandra

Ria

Kasper en Johan

Het is geweldig om je verhalen te lezen, en de foto's te bekijken.
Maar het was bij het laaste verhaal wel even schrikken , van die val partij.
Toen ik de foto zag helemaal .
En dan ook nog last van je been. Jongen sterkte er mee.
Je vader is toch ook een kei , die blijf ook maar door gaan.
Jongens hou vol en geniet van de verdere reis .
En doe vooral voorzichtig .

Groetjes Toon en Ria ook van Oma

Jacqueline Klement (Fortuna)

Fietspech en neuspech.... hou vol. Jullie kunnen het!!
Petje af (niet op) voor jullie beide!!

Toi toi toi

Desiree Stichting Tuharuko Awaj

Beste Kasper en vader,
Het is echt ongelooflijk wat jullie doen en verhalen die we te lezen krijgen als kadootje. gelukkig dat er zulke goede broeders zijn daar in Frankrijk. Veel succes met alle kilometers aan (slecht) asfalt hou de moed erin, we leven met jullie mee.
Groetjes van Desiree, Ankie en Lucette

Jan Lantinga

Toppers, nog even een hart onder de riem vanaf de BFA in Utrecht. Kasper, je wordt er niet mooier op met dat verband.... maar dat is gelukkig maar van tijdelijke aard.

Suc6 verder. Groet, Jan

Lize

Hoi Mannen,
Super hoor wat jullie doen, en wat een mooi verhaal
weer, en niet te vergeten de foto's.
Hou vol, en heel veel succes met de reis.

Ricardo

Heren,

Inderdaad wordt het lezen aanterkkelijk.;) Petje af!!
Ik kijk nu al uit naar de volgende ...

arie (Fortuna)

Hoi Kasper en pa,

In het begin had ik al veel bewondering voor deze ondernemende en avontuurlijke reis;m aar dat is met het lezen van jullie verslagen alleen maar toegenomen! Fantastisch en jullie zijn al zo lekker ver! Ik zit maar aan een saai bureau mijn werk te doen terwijl jullie van alles meemaken en zoveel leuke indrukken opdoen. Was natuurlijk wel even schrikken dat je abrupt met ambulance voor onderzoek werd meegenomen. Hopelijk valt het mee en ik wens jullie heel veel succes met het vervolg van deze droomtocht. Houd vol en voor je het weet is het einddoel bereikt.

Gerrit

Hoi Kasper en pa,
Dat was weer een mooi verhaal. Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende belevenissen al hoop ik wel dat die zonder bloedvergieten zullen verlopen. De monstertocht schiet intussen aardig op. Volgen jullie trouwens nog iets van het WK voetbal of is dat iets dat langs jullie heengaat? En Frankrijk is natuurlijk in de ban van de Tour, neem ik aan. Hoe dan ook, tussen al dat sportgeweld nemen jullie een prominente plaats in, al is het voor een selecte groep supporters. Houdt dus vol, want het wordt door velen gevolgd!

zoon

hey pa, alles goed met je!! Zag op de foto's dat je gevallen bent... gaat alles verder goed? Katten hebben het naar hun zin en daar geen zorgen over... succes met dit warme weer en tot de volgende update!!

Gr. Stephan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!