2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 29

Dag 29 van Hontanas naar Sahagun

Gisteren nog een heerlijk pelgrimsmaal genuttigd, wat inhoud een vooraf, hoofdgerecht, dessert, koffie en water,wijn en brood tijdens de maaltijd zoveel je maar wil en dit allemaal voor nog geen 10 €.

Na zo'n maaltijd val je natuurlijk als een blok in slaap of je alleen of met twintig man op een zaal slaap.

Maar om half vijf staan de eerste Camino gangers al weer op en dat doen ze tot grote ergenis van een Belgische pelgrim niet geheel geruisloos. Hij gaat er een paar keer uit om ze te vragen stil te zijn, tevergeefs! Dus van slapen komt niet veel meer en zes uur staan ook wij klaar om te vertrekken.

Nog even een kopje koffie en we verlaten de stad van de vele fontijnen, een Belg achterlatend die tot zijn ergenis zit te wachten op de mensen van de super-mercado die hem beloofd hadden om zes uur open te zijn om hem zijn ontbijt te leveren. Toen wij vertrokken om half zeven ging de zaak open, Spaanse klokken lopen iets anders als onze!

We gaan deze morgen als een speer naar beneden, waar wij leuke dorpjes passeren en bezoeken. We gaan door de poort van een oude abdij van San Anton waar vroeger brood en wijn in de nissen was te vinden voor de pelgrims. Na een heerlijk stuk rijden we het dorpje Boadilla delen Camino binnen en krijgen een geweldig ontbijt in een onvoorstelbaar knusse Alberge. Nemen nog even een foto van de ooievaars op de kerktoren, dat is hier bijna standaard maar heel leuk om te zien.

In het plaatsje Carrion de Los Condos nog even het internet café in maar weer kan ik geen Fotos uploaden, maar gelukkig wel een paar verhalen.

We besluiten verder te gaan het is nog vroeg en het gaat geweldig. Dat resulteert in een middag constant tegen wind maar met een redelijke temperatuur.

Hierbij doen we de volgende Efteling attractie aan namelijk het plaatsje waar de tempeliers vroeger de gans hebben begraven die de gouden eieren legde.

We eindigen moe maar voldaan in een Alberge in het plaatsje Sahagun welke ook een fantastische legende heeft, namelijk dat alle lansen die de soldaten van Karel de Grote s'avonds in de grond hadden gestoken s'ochtends bloeide en zij daardoor de strijd verloren.

En jullie geloven nog steeds niet in sprookjes? Nou wij gaan er in iedergeval na onze heerlijke pelgrimsmaal van dromen en zijn benieuwd wat voor wonderen wij morgen weer op ons weg tegenkomen!

Ik vind het in iedergeval een wonder dat wij Sahagun al bereikt hebben!

Barbara Koorn

Hallo Kasper, Ik vind het ongelofelijk dat je na bijna een maand afzien nog steeds het enthousiasme kunt opbrengen voor het schrijven van leuke verhalen (ik heb het idee dat je het steeds leuker gaat vinden) en het maken van fantastische foto's. Je neemt ons echt mee op jullie trip door letterlijk en figuurlijk diepe dalen en hoge toppen. Superleuk.

Jan Lantinga

Ha Kasper en pa. Heb net even op de kaart gekeken en nog ongeveer 400km naar de eindbestemming. De laatste loodjes... Succes en behouden "fiets/skate"!

Groet, Jan

Annemiek van der Wal/Fortuna

Kanjers ik vind t super wat jullie doen,heb net alle verhalen in 1 keer gelezen, neem m'n petje af voor jullie!!! Hou die wieltjes rond en rollend op naar 't einddoel.Succes