2.300 Km op de skates naar Santiago de Compostela voor wezen in Nepal

Dag 33

Dag 33 van Ruitelan naar Sarria.

Om zes uur worden we gewekt door een prachtig Ave Maria wat door de Alberge galmt, gevolgt door liederen als O-Solomio, Allegria (mijn favoriet) Good morning, good morning en nog wat opera stukken. Een heerlijk gezamelijk ontbijt afrekenen bij de beheerder en krijgen we weer een Bon Camino toegewenst.

Als iemand ooit van plan is de Camino te gaan lopen fietsen of skaten, deze Alberge moet je beslist NIET overslaan.

We gaan direct de bergen in om de drie toppen van 1310 'Cebreiro, 1270 'San Roque' en als laatste 1335 'Alto Poio'.

Het plaatse Cebreiro helemaal op de top van de berg blijkt een heel mooi plaatsje waar je gelijk het gevoel krijg weer in de middeleeuwen terug te zijn. De slechts twintigtal huizen en het pre-romaans kerkje blijken geheel onder monumentzorg te vallen en worden volgens de geschriften verbonden met de mythische plaats waar de ridders de heilige Graal verborgen zouden hebben. Wij hebben nog even gezocht maar tevergeefs, wel allerlei winkels gevonden met prullaria van de Camino en natuurlijk een stempel voor ons credential die hier gigantische is en om ons credential niet direct vol te laten maken hebben we hem maar ergens op de achterkant laten zetten.

Verder valt er niet veel te vertellen over deze dag, hij bestaat voornamelijk uit zwoegen de berg op waar we natuurlijk nog even poseren voor de boorden met de altitude erop zodat jullie zeker weten dat we het gehaald hebben, waar we zelf ook trouwens weer zeer verbaast over zijn als we naar beneden het dal inkijken!

Verder een gigantische afdaling waar Kasper toch maar achter de fiets van pa gaat, niet om remblokjes te sparen want dat is niet meer nodig maar zo hard en lang remmen hou ik echt niet vol. Als pa niet bij deze trip aanwezig zou zijn, zijn dit de momenten geweest waar ik had gaan moeten lopen, dus ik ben die ouwe wel dankbaar want al is het een verkrampte afdaling van 12 km we zijn wel lekker snel beneden.

Na nog een paar kleine hellingtjes komen we aan in Sarria en landen we op de municipal camping. In de avond nog even de stad in met pa waar we even meelopen in de pantoffelpromenade langs de rivier waar gezellige uitnodigende terrasjes zijn.

Dus even wat drinken na onze wandeling en een pizza gegeten om morgen weer goedgevuld aan de reis te beginnen welke langs Palas de Rei zal leiden naar Melide, waarschijnlijk onze laaste stop voor Santiago de Compostela.

Het begint er nu toch wel heel veel op te lijken dat we het gaan halen!